Week1 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu Week1 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu

Week1

Blijf op de hoogte en volg Florence

03 Februari 2014 | China, Sjanghai

Day 1
Afgelopen dinsdag was het eindelijk zo ver, de lange reis naar China. Het begon al lekker want slimme ik had het verkeerde paspoort nummer doorgegeven dus was grote stress, thanks to daddy was het gelukkig opgelost en kon ik gewoon mee!
Het eerste vliegtuig viel helaas tegen, geen tv, kleine stoelen en ga zo maar verder. Het tweede vliegtuig was gelukkig iets beter. Na 13 uur in het vliegtuig te hebben gezeten kwamen we rond 10 uur Shanghai tijd aan. Op het vliegveld werden we opgewacht door Stephanie die ons naar ons appartement ging brengen.
Toen alle koffers in de auto waren geladen begon het eerste taxi avontuur. Na 20 min bereikten we het appartement. 12 hoog en 15 graden kouder is ons prachtige appartement, beetje vies maar eah tis china he.
Nadat we onze koffers hadden gedropt zijn we ons in gaan schrijven bij de politie, Stephanie was helaas nog niet helemaal bekend in Shanghai dus na veel vragen en door een "achterwijk" te zijn gelopen kwamen we aan bij het politie bureau. Papierwerk ingevuld en contract van appartement getekend.
Toen kwam ik er achter dat mijn pinpas het niet deed.. altijd handig. Alle banken afgegaan nergens was het mogelijk. Toen met veel moeite en na 30 formulieren in te hebben gevuld heb ik 300 euro omgezet in RMB. We hadden honger en hadden besloten om bij de Mac een menutje naar binnen te werken. Daarna terug gegaan naar ons appartement, alle spullen uitgeladen en beetje opgeruimd/schoongemaakt.
In de avond zijn we met de groep van 2-Shanghai uiteten gegaan. Wij, twee blonde dozen, dachten we gaan lekker met de metro we kunnen dat wel vinden.. uiteindelijk Lonneke ( van 2-shanghai) moeten bellen omdat we verdwaald waren. Lekker chinees gegeten, super gezellige mensen. Daarna nog wat drankjes genuttigd.. In een kroeg geweest, buckets voor 45RMB (5euro ong), je stapt de lift uit en wordt omringt door 16 jarigen.
Een paar uurtjes later naar een club gegaan, MUSE, 100RMB 5 drankjes. Aan het einde van de avond met de taxi naar huis gegaan waar we de oren van de taxi chauffeur er af hebben gemauwd. De eerste dag was al een succes en we kwamen in de late uurtjes thuis.

Day2
Rond de middag ontwaakte wij uit onze coma.
De planning van die dag liep helaas anders haha, door chinees nieuwjaar waren meerdere winkels en supermarkten eerder gesloten. Ons avond eten werd dan ook een cup noodles, spicy..
Tot onze schrik kwamen we er achter dat we een van de huissleutels waren verloren, heel het appartement doorzocht maar helaas geen sleutel. Wij de bar Perry’s bellen met de vraag of dat er toevallig sleutels waren gevonden, met gebrekkig engels konden ze ons vertellen dat er inderdaad sleutels waren gevonden. Wij hup de taxi in naar de Perry’s, de taxichauffeur zetten ons helaas midden op de straat af waardoor we nog een half uur rondjes hebben gelopen opzoek naar de Perry’s . Bleek het de verkeerde Perry’s te zijn, er zijn er 3. Dus wij het verhaal uitleggen aan de mensen achter de bar met de vraag of zij anders de andere Perry’s konden bellen en vragen of de sleutel daar lag. YES de sleutel lag in de andere Perry’s dus wij snel naar de bar en de sleutels opgehaald.

In de avond weer afgesproken met de groep van 2-Shanghai. De eerste club waar we heen gingen was Bar Rouge, op de 7de verdieping met een dakterras. We dachten yess super mooi uitzicht voor vuurwerk etc.. helaas vanwege de smok helemaal NIKS gezien.
Omdat het daar zo druk was en voornamelijk Russen/Amerikanen besloten we weer naar MUSE te gaan. Aan het einde weer de Taxi in en op naar een andere tent.. we werden gedropt op de hoek van de straat waar een klein winkeltje zat. Moniek zag een aapje en dacht jeeej een aapje.. tot dat die in der sjaal hing. Gelukkig was eddy er om haar te helpen.
Toen we de laatste club binnen gingen dachten we, wat doen we hier eigenlijk? We zijn gelijk omgedraaid en naar het appartement vertrokken.

Day 3
Niet zoveel gedaan vandaag. Uitgebreid boodschappen gedaan, twee grote boodschappen tassen flessen drinken en een dekbed. We hebben zeker 2 uur in de carrefour rondgelopen en onze ogen uit gekeken.
We hadden de metro overleefd maar toen brak het handvat van mijn tas af.. dus met de tas onder de arm door shanghai. En in de avond ons eerste maaltje gekookt in onze super keuken.
We hadden het idee om op tijd te gaan slapen maar helaas zat dat er niet in.. we kunnen maar niet wennen aan het tijdverschil.

Day 4
Weer laat wakker geworden, daarna met de taxi de stad ingegaan. We werden twee keer geweigerd door een taxi.. we begrepen er niks van. Maar uiteindelijk toch een taxichauffeur gevonden die ons weg wou brengen.
Toen we aankwamen op de Bund zijn er langs de skyline gelopen. 20 keer op de foto met chineesjes.. picturee pleaseee you a so pitty. Haha
We waren onderweg naar de uitkijk toren, maar we konden het niet vinden. Wij onze 2-shanghai vriendjes bellen met de vraag waar we heen moesten etc. Na 1 uur wachten kwamen we er eindelijk achter welke kant we op moesten, wij met de metro op naar de uitkijktoren. Toen we eenmaal aankwamen was het weer wat uurtjes later dus besloten we eerst met de groep wat te gaan eten. Allerlei kleine Chinese hapjes gegeten, 150 RMB per persoon ( nog geen 20 euro).
Toen we klaar waren met eten wilden we de toren in, helaas was de wachttijd 2 uur en besloten we een andere keer te gaan.

We kwamen op het leuke idee om lekker wat te gaan drinken, na 3 uur rond slenteren en 3 gesloten clubs te hebben gehad zijn we maar naar een bekende club gegaan en hebben daar nog wat drankjes genuttigd. In de taxi onderweg naar huis kwamen we een Mc Donalds tegen dus om 6uur in de ochtend nog even een BigMac naar binnen geknald.
Tot snel!

• 03 Februari 2014 - 17:07

Charlotte:

Tof zus !

• 03 Februari 2014 - 19:21

Melissa:

Wat hebben jullie al veel beleefd, haha! Dat brengt wat moois voor de toekomst ;) Geniet ervan xx

• 06 Februari 2014 - 17:20

Ankie:

En wij hier maar kwijnen dat we je zo missen. Geniet er van

• 08 Februari 2014 - 23:31

Petra:

Hoi Florence, je eerste week zit er al weer op. Zo te lezen hebben jullie je al aardig vermaakt. vooral goed gegeten, gedronken maar ook al heel wat afgelopen. Leuk dat het de eerste dagen goed verlopen is. Spannend hoor in zo'n vreemde stad, zover van Breda.. Veel plezier en we blijven je volgen. Je gelukspoppetjes hangen voorlopig 5 maanden in onze auto xxx Gerard en Petra

• 12 Februari 2014 - 02:01

Kees Koreman:

hey Floor,

leuk om te lezen dat het je goed af gaat daar, geniet er van.

Kees.

• 17 Februari 2014 - 17:43

Inèz :

Hoi Floor, wat leuk om je verslag te lezen. Zo te horen heb je het lekker naar je zin! Geniet van de nieuwe indrukken en ervaringen. Veel plezier, en we blijven volgen of het je goed gaat. Groet, Inez, Leo, Sarah en Tomas en Anne.