week 2&3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu week 2&3 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu

week 2&3

Blijf op de hoogte en volg Florence

19 Februari 2014 | China, Sjanghai

De afgelopen dagen rustig aan gedaan beetje schoongemaakt, beetje rond gekeken.
Toen we in zondag avond uiteten wilden om sushi te gaan eten ging het helemaal fout, door nieuwjaar zijn meerdere restaurants gesloten. Dus we eindigen uiteindelijk bij een of ander theehuis, werden daar ook nog is een beetje opgelicht. Toen hebben we maar besloten om sushi te bestellen en bij iemand thuis op te eten. Uiteindelijk was het na 10 uur voordat wij eindelijk avond eten hadden.

Onze verwarming is al een paar dagen stuk, dus kwam er maandag avond eindelijk een mannetje om het te maken. Die begreep er helaas ook vrij weinig van waardoor hij vertrok en er pas 1 verwarming het deed en een kacheltje, geen idee wanneer die nou terug komt..

Lig ik, maandag avond, eindelijk lekker in mijn bedje, kan ik niet slapen. Maar rond een uur of 3 komt dan eindelijk de slaap aanzetten schrik ik kei hard “wakker” want die rare chinezen steken ineens weer keihard vuurwerk af :O.
Toen ik de volgende ochtend om 11 uur wakker werd ben ik lekker gaan douche en zijn we gaan shoppen op een fake market. Toen we eindelijk een paar leuke schoenen hadden gevonden begon het afdingen. Hij bood 820, ik 400 haha. Uiteindelijk 460 betaald voor 3 paar schoenen, waarvan ik 120, de andere schoenen zijn van moniek. Dus maar 15 euro voor new balance sneakers .
Daarna door gegaan naar een grote shopping mall tegen over de uitkijktoren.
Toen we daar klaar waren zijn we naar de blikopener gegaan. Dit is een gebouw waar je een super uitzicht hebt op de 100 verdieping. Dit gebouw is 474 meter hoog, in de bar hebben we nog een lekkere cocktail gedronken en spaghetti gegeten. In de avond wilde we nog een drankje gaan doen maar uiteindelijk zijn we op de bank geploft met een zak chips en een filmpje.

Woensdag
We zijn nu al een weekje in Shanghai en het ritme begint er een beetje in te komen.
In de middag hoor ik ineens de deur, staat er een Chinees vrouwtje binnen en gaat ineens alles schoonmaken zonder ook maar iets te zeggen.
Vandaag was het erg regenachtig dus hadden besloten om te gaan schaatsen. Het zijn echt een stelletje gekken op het ijs, het ene na het andere kind gooit ze eigen op de grond, de andere valt en eentje schaatst kei hard tegen de wand. Gelukkig alles zonder kleerscheuren overleefd.
In de avond zijn we uiteten geweest bij Grandsma’s kitchen. Het eten was helaas een beetje pittig, maar uiteindelijk was het maar 50 RMB per persoon.
In de avond zijn we weer naar Perry’s gegaan en daarna na MYST. Bij de ingang kregen we een bandje waarmee wij gratis drinken konden pakken van een tafel.

Donderdag hebben we niet veel gedaan, het was weer erg regenachtig en we hadden wat slaap in te halen. Aan het eind van de middag nog wel boodschappen gedaan en daarna een filmpje gekeken.

Vrijdag
Om 1uur had ik een afspraak op stage en zou dus om half 1 opgehaald worden door Lonneke (van 2-shanghai). Ik sta op het punt om weg te gaan, roept moniek mij ineens. Lonneke had mijn nummer niet en de afspraak was verplaats naar 3uur. 10 min later bleek ik er om toch om 1 uur te moeten zijn. Ik de taxi in met het adres geen idee of we goed gingen. Gelukkig bracht de taxi chauffeur mij naar de goed locatie en werd ik gelijk warm ontvangen voor Laimei en de staff.
Eerst een beetje uitleg gekregen van Laimei over wat de bedoeling is met mijn stage, daarna heeft ze mij naar mijn mooie werkplek begeleid. Paar meter lopen van het restaurant in een steeg achter de bevoorrading een klein trapje op zit een mini kantoortje. Hier zal ik de komende 5 maanden de tijd doorbrengen met 4 meiden en Laimei.

En sinds maandag is het volle bak stage haha gelukkig hoef ik pas om half 10 te beginnen maar ben ik meestal wel pas om half7 klaar. Ik heb het super naar mijn zin op stage en mijn collega’s zijn super gezellig. Ik moet mij vooral bezig houden met de marketing en website. We gaan een grote actie opzetten waar bij je bijvoorbeeld vliegtickets naar italie kan winnen.
Afgelopen weekend gaan stappen en uiteten geweest. En nu zitten we alweer op woensdag en is het al bijna weer weekend .
Mijn stage begeleidster is de komende dagen in HongKong dus heb een waslijst met dingen die ik moet doen. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken haha.
Het gaat hier allemaal goed en probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden maar is een beetje lastig met de drukte van stage.
Tot snelll x

  • 22 Februari 2014 - 00:16

    Petra:

    Hoi Floor, Zo te lezen gaat het jou wel lukken daar in het verre China. Leuk om te lezen dat je stageplek er goed uit ziet. Hopelijk ga je de komende 5 maanden leuke ervaringen op doen. Veel plezier en we blijven je volgen. Grietjes Gerard, Petra xxx

  • 22 Februari 2014 - 00:16

    Petra:

    Hoi Floor, Zo te lezen gaat het jou wel lukken daar in het verre China. Leuk om te lezen dat je stageplek er goed uit ziet. Hopelijk ga je de komende 5 maanden leuke ervaringen op doen. Veel plezier en we blijven je volgen. Grietjes Gerard, Petra xxx

  • 23 Februari 2014 - 19:02

    Barbara:

    Hallo wereldreiziger
    Goed hoor dat je zo ver van huis bent en het zo gezellig hebt! Hou het zo vol veel plezier!
    XXX Barbara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Florence

5 maanden stage in Shanghai!

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 4852

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Bali

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Januari 2014 - 28 Juni 2014

Stage in Shanghai

Landen bezocht: