Weer een update! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu Weer een update! - Reisverslag uit Sjanghai, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu

Weer een update!

Blijf op de hoogte en volg Florence

25 Maart 2014 | China, Sjanghai

Hello People,

Even weer een kleine update vanuit het verre China. Vandaag is het een minder dagje! Veel regen, maar dan ook echt Nederlandse stortregens. De lucht vandaag is niet gezond, heb het daarom ook redelijk benauwd helaas! (Heb er ook foto's bij gedaan van een dag toen er heeeeel veel smog hing.)
Afgelopen weekend was het heeerlijk weer! Maar we begonnen vrijdag in Myst een discotheek waar Ferry Corsten kwam draaien! Super gezellige avond gehad. Op zaterdag was het dan ook weer een brakke bedoeling beetje rondgeslenterd in de stad en in de avond film gekeken bij vrienden. Uiteindelijk om 7 uur weggegaan, ontbijt op straat gehaald. Ze hebben van die soort pannenkoeken met ei, gooien ze wat groente bij, kroepoek en een of andere sausje en dan rollen ze hem op! Super lekker en maar 4/5 RMB dus zeg 50 eurocent. Sinds wij pas om half 8 thuis waren en maar 3 uur hadden geslapen hebben we op zondag dan ook de hele dag in een parkje gelegen. Kost veel moeite want in de meeste parkjes mag je niet liggen. We waren eerst dicht bij ons appartementen complex, dashijie. De rest was er al en toen wij aankwamen bleek dus dat je niet op het grasveld mag liggen of zitten, want anders kwam er z'n boos chinees politie mannetje met een fluitje op je afgerend haha. We hebben toen maar besloten naar people's park te lopen want daar mag je dus wel op het gras liggen...
Er werden weer tientallen foto's gemaakt, want tja 10 Nederlanders op een grasveldje met muziek is natuurlijk een hele gebeurtenis in China. Komt er op een gegeven moment een klein mannetje van 10 (geloof ik) naar ons toegelopen begint vloeiend Engels te praten en blijft daarna 1,5 uur hangen. Wij vragen waar zijn ouders zijn, die zaten op een afstandje op een bankje naar ons te zwaaien. Het is blijkbaar heel normaal om je kind naar westerlingen te sturen zodat ze het Engels dat ze geleerd hebben kunnen oefenen. Uiteindelijk de hele dag in dat parkje gelegen, sommige waren redelijk verbrand. Daarna naar de Shanghai brewery gegaan een leuk restaurant/bar-achtig in de French concession. Lekker gegeten en een drankje gedaan en toen was het weekend al weer om.
Gisteren weer een dagje stage en in de avond met de meiden wat gegeten en weekendjes weg gepland. het eerste weekendje weg is over 2 weken naar de yellow mountains!!
Vandaag ook weer een dagje stage en had mijn eerste chinese les! Was super leuk, hele aardige mevrouw en krijg prive les dus helemaal super!

Spreek jullie snel weer!

* ben trouwens zaterdag aangereden door een scooter haha, niks ergs maar voor ik het wist stond er een scooter tegen mij aan! haha het is hier ook met de stoplichten groen is rood en rood is groen en alle auto's van rechts hebben voorrang!
Byeeeeeeeee