Hong Kong - Reisverslag uit Huangshan, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu Hong Kong - Reisverslag uit Huangshan, China van Florence Linden - WaarBenJij.nu

Hong Kong

Blijf op de hoogte en volg Florence

02 Mei 2014 | China, Huangshan

Zo alweer op de helft van mijn stage dus dat betekende het land uit voor mijn visum! Moniek ging niet meer mee omdat die met stage naar Kuala lumpur ging dus ik ging samen met Kristel naar Hong Kong. Het was al een heel gedoe om vrij te krijgen ( wat ik uiteindelijk dus ook niet kreeg ) en daarna een ticket boeken was nog een veeeeeeeeeeeeel groter gezeur. Na veel moeite en hulp van thuis ging ik 18 april t/m 20 april naar Hong Kong.
Kristel besloot wel 4 dagen te gaan en is dus al donderdag vertrokken. Ik ben vrijdag om 6 uur vanuit Shanghai vertrokken. Eerst nog een ochtendje gewerkt, thuis gekomen laatste spulletjes gepakt en hup de metro in. Je kan vanuit de metro overstappen op de sneltrein maar had ik allemaal geen zin in. Maar wat bleek nou, die metro reed maar tot een bepaald station waarna je over moest stappen of op de sneltrein of op de andere metro. Ik als blondie bleef zitten en ging uiteindelijk dus weer haltes terug haha. Gelukkig had ik het snel door en ben ik uiteindelijk nog ruim op tijd op het vliegveld aangekomen.
Ingecheckt en al het vliegtuig in, was zo moe dat ik gelijk in slaap viel. Werd na anderhalf uur weer wakker omdat ze gymnastiek in het vliegtuig gingen doen en het stomme was nog super veel chinezen deden mee.
Geland en al koffer opgehaald hup de trein in naar het centrum. Omdat Kristel er al was hadden we afgesproken bij het hotel. Ik wist welke metro etc dus kwam bij de goede halte uit, maar toen. Welke kant op?!?! Gelukkig stond alles super duidelijk aangegeven en was ik binnen 10min op plaats van bestemming. Ik uit proberen te leggen dat een vriendin van mij er al zat etc, zegt die vrouw gewoon ohja ga maar naar boven dan. Oke prima ik met de lift naar boven, sta ik voor de deur doet er niemand open. ( en sinds ik kristel niet kon bellen.. omdat wij elkaar niet konden bereiken) Stond ik daar te wachten toen kristel ineens om de hoek hing. Die was al naar beneden gelopen voor mij haha.
Super chill hotelkamertje, twee bedden, tvtje en luxe badkamer.
Heb mijn spullen gedropt en zijn toen maar wat rond gaan lopen. IK HOU VAN HONGKONG, ik rook weer sinds lange tijd planten, kreeg zelfs last van mijn hooikoorts. Super gezellige parkjes, lekker warm, leuke boulevards, winkeltjes en zelfs terrassen. Het was gewoon echt een vakantie gevoel.
Uiteindelijk was het al 1 uur en besloten we om naar een staart te gaan die bekend stond om zijn kroegen en clubs. Nog even rondgelopen door alle straten, bergje op bergje af.
Lekker wijntjes gedaan in een druk straatje en mensen gekeken, want er komen super veel Engelsen in Hong Kong ( dus wij hebben onze ogen uitgekeken). Voor dat we het in de gaten hadden was het alweer half 4 en zijn we maar naar huis gegaan.

Op zaterdag hadden we op de planning om naar het eiland van de Big Buddha te gaan. Maar wisten wij veel dat je 2,5 uur op die kabelbaan moet wachten. Dus uiteindelijk om 1 uur in de kabelbaan, maar was zeker de moeite waard! In de verte zag je de Buddha al en je kon super veel zien. Aangekomen op de berg even rondgelopen. We hadden een kaartje gekocht waarmee de kabelbaan, een bus tour, bootvaart en museum in een zaten.
Met de bus gingen we naar een visser dorpje Tai O, waar we dus ook met het bootje hebben rond gevaren! Was erg gezellig in de bus, zat achteraan in het midden tussen allemaal chinezen en de buschauffeur reed als een gek waardoor ik bijna elke keer door het gangpad schoof.
Aangekomen in het vissersdorpje, super warm natuurlijk en honger, beetje rondgelopen.
Super leuk dorpje, oud vissersdorpje, overal vissen en kraampjes. Met de boot zijn we echt de zee op gevaren, zelfs nog dolfijnen gezien en van een super uitzicht genoten.

Toen met de bus weer terug de berg op om naar de Big Buddha en de tempel te gaan. Het was super druk bij de bus dus hebben die 15 min moeten staan. Boven op de berg weer aangekomen even wat noodles en dumplings gegeten en daarna naar het museum over de Buddha geweest. ( was niet heel bijzonder). Toen we weer buiten waren zijn we naar de tempel gelopen en zijn we de klim naar de buddha begonnen. Super veel foto’s genomen en daarna weer terug naar de kabelbaan gegaan.
Uiteindelijk waren we pas om 7uur beneden. Terug naar het hotel gegaan waar we hebben gedoucht en omgekleed.
Toen naar de tempel market en ladies market, van die avondmarkten die je ook in Spanje enz hebt. Beetje rondgekeken en ondertussen opzoek naar een etenstentje. Om 11uur zaten wij dan ook pas aan ons avondeten, sushi.
Toen we uit waren gegeten zijn we naar de clocktower en de sterrenboulevard gegaan. Super leuke boulevard met het uitzicht op de hoogbouw van Hongkong.
Toen we die af waren gelopen liepen we op de boulevard met alle gezellige kroegjes waar we toen ook nog een drankje hebben gedaan. Alleen waar wij gingen zitten was het voetbal avond, moest je perse 2 drankjes drinken en heel hoop gezeur. Mensen stonden ons aan te staren en lieten ons niet met rust. Toen we na de 2 drankjes naar huis gingen kwamen we er achter dat het gewoon alweer half 4 was, de tijd gaat zo snel in Hongkong.

Zondag was alweer mijn laatste dagje dus moesten we naar The Peak, want dat is het enige wat je gezien MOET hebben als je in Hong Kong bent geweest. Wij met de taxi omhoog, want de rij van de tram was weer meer dan een uur. Aangekomen boven was het helaas mistig, wel een uitzicht, maar niet super. Uurtje boven rondgelopen beetje rondgekeken en toen met het trammetje omlaag. (zonde van je geld, stelt niks voor). Beneden aangekomen begon het shopfestijn. In Hong Kong kan je goed shoppen voor weinig geld en dat heb ik dan dus ook gedaan! Haha.
In de middag nog lekker bij een echt chinees restaurant gegeten, geen een westerse maar super lekker eten!
En toen was het voor floortje al weer tijd om naar huis te gaan.
Ik weer met de metro en trein naar het vliegveld, ingecheckt en op naar de gate. De gate zat helaas helemaal aan de andere kant waardoor ik weer met een trammetje en bus moest.
Gelukkig ruim op tijd aangekomen en het vliegtuig had ook nog vertraging.
Kom ik snachts aan op het vliegveld met nog 200 rmb ( normaal is taxi maximum 80 ) met het idee dat red ik makkelijk, niet dus. De meter sloeg de 200 aan en toen heb ik de taxichauffeur maar even lief gevraagd of tie langs een bank kon rijden want ik had niet meer bij. Gelukkig had ik er eentje die het begreep en heeft mij netjes afgezet en netjes op mij gewacht. Uiteindelijk 230 moeten betalen, maar ik was weer thuis. Om 2 uur lag ik eindelijk in mijn bed en de volgende ochtend ging ik weer gewoon naar stage.

Hong Kong kan ik zeker aanraden! Zou er zo weer een weekend naar toe willen, maar helaas kan dat niet met mijn visum. Maar ik ga zeker nog een keertje terug.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Huangshan

Florence

5 maanden stage in Shanghai!

Actief sinds 29 Jan. 2014
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 4849

Voorgaande reizen:

23 Januari 2015 - 28 Mei 2015

Bali

29 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Januari 2014 - 28 Juni 2014

Stage in Shanghai

Landen bezocht: